Ştii cum o pereche de pantofi eleganţi se potrivesc perfect cu o rochie de seară, o pereche de tenişi merg demenţial cu o pereche de blugi şi sandalele se poartă numai vara?!

Ei, aşa şi cu pantofii sport! Sunt concepuţi special pentru mişcare, merg perfect cu o pereche de egări şi se folosesc în timpul antrenamentelor ;-)!

Pentru a te antrena în condiţii optime şi pentru a evita accidentările ai nevoie de o pereche de pantofi sport care să îţi susţină piciorul, să îţi ofere confort şi siguranţă şi care să te ajute să progresezi. Alegerea celor potriviţi nu este tocmai uşoară, mai ales în condiţiile în care magazinele sunt pline de modele, forme şi culori care mai de care mai atrăgătoare, motiv pentru care am întocmit un ghid care să îţi uşureze alegerea.

Iată la ce trebuie să fii atentă când mergi la cumpărături:

    • Pronaţia sau “amprenta” pe care piciorul tău o lasă pe sol. Există trei tipuri de pronatie: pronatie exagerată (specifică persoanelor cu picior plat), pronatie normală şi pronatie insuficientă (specifică persoanelor cu boltă plantară înalta). Pentru a determina tipul de pronatie trebuie să îţi umezeşti talpă şi să laşi o urmă a acesteia pe o suprafaţă plană (o foaie de hârtie e perfectă). Dacă amprenta piciorului tău este plină şi lată iar arcul tălpii lipseşte aproape în totalitate însemna că pronaţia ta este exagerată. Dacă urma îţi arată întreg piciorul, cu o curbă moderată în interior, iar arcul se ridică de pe sol înseamnă că pronaţia ta este normală. Dacă amprenta este una subţire, cu o curbă adâncă în interior atunci pronaţia ta este insuficientă.

pronatie

  • Alegerea modelului potrivit se face tot în funcţie de pronatie iar pentru asta trebuie să fii atentă la partea inferioară a pantofului care poate fi dreaptă, curbară şi semi-curbată, adică exact că şi amprenta piciorului tău. Astfel pentru o pronatie exagerată alegem pantofi cu talpă dreapta, pentru una insuficientă alegem o talpă curbată iar pentru una naturală alegem o talpă semi-curbată.
  • Mărimea. Datorită mişcării piciorului din timpul antrenamentului şi a dilatării labei piciorului cel mai indicat este să alegem pantofii cu cel puţin o jumătate, dacă nu un număr mai mari, iar pentru un plus de confort ei trebuie să fie mai laţi decât cei de stradă.
  • Talpa. Pentru o bună amortizare a şocurilor alegem pantofi cu talpă groasă, confecţionată din spumă, gel, spumă şi gel etc.
  • Greutatea. Orice antrenament este solicitant, nu e cazul să îţi mai pună şi pantofii beţe în roate, aşa că alege un model uşor şi flexibil care să te facă să ţopăi cu plăcere. De asemenea asigura-te că branţurile, materialul şi cusăturile interioare îţi sunt comode. Călcâiul trebuie să se potrivească perfect şi să stea fix în partea din spate a pantofului iar materialul şi accesoriile exterioare trebuie să îţi asigure suportul necesar.
  • Testează pantofii înainte de a-i cumpără. Ca şi în cazul alegerii bustierei pentru antrenament încercarea pantofilor este foarte importantă. Încălţa-i, testează-i şi abia apoi cumpără-i!

Asics, Adidas, Nike, Ecco, New Balance, Puma, Reebok sunt doar câteva dintre mărcile pe care le poţi găsi în magazinele noastre. Alegerea este într-adevăr foarte grea şi diferă de la individ la individ însă nu trebuie să uităm un lucru: confortul, calităţile şi beneficiile oferite de o pereche de pantofi sport corect aleşi sunt mult mai importante decât modelul sau culoarea acestora iar investiţia îşi merită toţi banii pentru că este de fapt una pentru sănătatea ta!

Distribuie

3 Răspunsuri la “Cu pantofii la control!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.