Ştiai că un om poate rezistă în medie 30 de zile fără hrană, dar numai 4-5 zile fără apă? Şi că procentul de apă din organism variază în funcţie de vârstă: de la peste 97% la embrionul de 7 zile, scăzând treptat la 80 % la nou-născut, 60-65% la adult şi 50-55% la persoanele vârstnice? Sau că în compoziţia ţesutului osos există 22% apă, în ţesutul adipos 20%,în cel cartilaginos 55%, în muşchii striati şi ficat 75%, în rinichi 80% şi în creier (substanţa cenuşie) 85 %?

Dacă toate acestea îţi erau până acum necunoscute sigur ştiai faptul că apa este foarte importantă pentru buna funcţionare a organismului, menţinerea sănătăţii şi a stării de bine. Ce este însă de reţinut este că băută la momentul potrivit această licoare minune poate avea efecte miraculoase asupra organismului uman.

Iată care sunt cele mai bune momente ale zilei pentru hidratare:

  • La prima oră a dimineţii. Un pahar cu apă consumat imediat după trezire îţi va pune organismul în mişcare şi te va ajută în eliminarea toxinelor acumulate peste noapte.
  • Înainte de fiecare masă. Consumul unui pahar cu apă cu 30 de minute înainte de fiecare masă îţi va pregăti stomacul pentru produsele alimentare ce vor urmă, îţi va trezi papilele gustative, îţi va hidrata mucoasa şi îţi va uşura digestia.
  • Între mese. Consumată între mese apa reduce senzaţia de foame şi rehidrateaza. Studii recente au demonstrat faptul că oamenii confundă de multe ori senzaţia de foame cu senzaţia de deshidratare recurgând la tot felul de gustări mai mult sau mai puţin sănătoase. Pentru a evita aceste fenomen asigură-te că eşti bine hidratată înainte de a ronţăi ceva.
  • Înainte de antrenament. Pentru a evita deshidratarea şi pentru a te antrena în condiţii optime consumă unul sau mai multe pahare de apă înainte de antrenament.
  • După antrenament. În urma unei şedinţe de antrenament bea apă pentru a înlocui lichidele pierdute prin transpiraţie.
  • Înaintea unui eveniment important. Consumă un pahar cu apă înaintea unui interviu sau a unei întâlniri importante deoarece calmează psihicul.
  • Cu medicamentele. Dacă îţi e permis să iei medicamentele cu un pahar de apă nu ezită! Apa ajută la dizolvarea acestora şi pregăteşte ţesutul pentru absorbţia rapidă a substanţelor.
  • Pentru a preveni îmbolnăvirile. Măreşte consumul de apă dacă te afli într-un mediu cu oameni bolnavi pentru a înlătura germenii sau viruşii pe care organismul tău i-ar putea acapara.
  • Înainte de duş. Bea un pahar cu apă înainte de duş pentru a-ţi scădea tensiunea arterială.
  • Înainte de culcare. Pentru a evita un atac de cord sau unul cerebral hidratează-te corespunzător înainte de somn.
  • Când eşti obosită. Datorită rapidităţii cu care circulă în organism, apa este revitalizantul ideal. Ajunge repede la creier, te energizează şi te binedispune aproape instantaneu.
Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.